header
Joke Verplanke
Purperreigerstraat 42
2492 TD Den Haag
T 070-4447612
M 06-21574232

Ik verzorg cursussen of workshops op maat voor managers en medewerkers, meestal in combinatie met een advies- of interimopdracht.

Enkele voorbeelden zijn:  

Cursus klantgerichtheid

Essentie is de klant centraal te krijgen in je gedachten en handelen. Vaak vormen de interne procedures de leidraad voor het handelen en de klant heeft het nakijken. Dit geldt niet alleen voor de overheid, maar evenzeer voor bedrijfsleven of zakelijke dienstverlening.

Elementen van de cursus:

        Het belang van klantgericht werken: hoe houd ik de klanten vast in belang van het bedrijf?

        Luisteren naar de klant, je eigen gevoelens tijdelijk  opzij zetten.

        Tegemoet komen aan de wensen van de klant: de klant is koning zonder dat hij de baas wordt

        Klantvriendelijk gedrag: vriendelijk blijven en toch vasthoudend zijn

        Nazorg: is de klant na een tijdje ook nog tevreden

 

 

 

Managementcursus

Samen met anderen verzorg ik managementcursussen op middenmanagementniveau.

De cursus gaat over gedragsvaardigheden. De cursus is in 3 blokken ingedeeld:

  • Blok 1: Me, myself and I is gericht zelfinzicht en zelfkennis. De start voor dit blok is het Insightsprofiel dat gemaakt wordt op basis van een op internet ingevulde vragenlijst.
  • Blok 2 : Jij en de ander: hoe gebruik je de zelfkennis in interactie met anderen?
    In dit blok wordt onder andere geoefend met het houden van beoordelings- en functioneringsgesprekken, omgaan met conflicten en onderhandelen.
  • Blok 3: Jij en het team. Hierin wordt inzicht gegeven in systemische aspecten van een groep, maar ook hoe een ideaal team eruit moet zien in jouw organisatie. Tevens komen de fasen van groei van een team op weg naar volwassenheid aan de orde.